Pages

Friday, January 28, 2011

Kurang Ajar Metro!

Berderau darah aku semalam tatkala aku buka surat khabar Metro yang aku jumpa kat kantin kolej aku untuk dibaca. Tiba-tiba kat satu sudut kat bahagian bawah surat khabar ni aku ternampak kartun ni:-


Semua ini gara-gara kenyataan BIADAP Chua Soi Lek yang mengkeji calon PAS Tenang, Cikgu Mala yang bersalam-salaman dengan orang ramai dengan memakai sarung tangan.

“Dia seperti isteri Anwar Ibrahim. Dia memakai sarung tangan ketika bersalam. Jika anda boleh menerima cara Islam sebegini, pergilah undi PAS,” Chua dipetik sebagai berkata di Malaysiakini.


Bukan sahaja itu, malah apabila digesa meminta maaf ini apa yang dia kata:

"What's so great about knowing Muslim values? I have the right to say that it's basic manners to shake hands with people.."

"That's my values. Understand? You also must value my value, which is good manners, which includes shaking hands."

KURANG AJAR!

Ni lah dia pemimpin no. 1 MCA, parti komponen Barisan Nasional. Dengan lantang dan terbuka menghina Islam, sekaligus menyentuh perkara sensitif umat Islam yang aku rasa melanggar Perlembagaan Persekutuan.

UMNO dok kata DAP ni mainkan Islam, nak musnahkan Islam, padahal DAP ni tak pernah pon keluarkan kenyataan yang mempertikaikan Islam. Kalau ada pon, diorang dah mintak maaf. Bukan macam si Chua Soi Lek ni.

Karpal Singh yang dulu dok bantah Negara Islam pon baru-baru ni kata yang DAP dalam Pakatan Rakyat akan bersama-sama mmpertahankan agama Islam sebagai agama Persekutuan.

Jadi siapa sebenarnya yang permainkan Islam, MCA atau DAP?

Lagi satu yang aku bengangnya, takde apa-apa tindakan yang dikenakan terhadap Chua Soi Lek ni. Akhbar-akhbar tak ade pon yang buat protes tapi siap sokong lagi kenyataan Chua macam Harian Metro ni. Ish..ish..ish

Akhir zaman...orang nak menjaga syariat diperlekehkan. Nak tunggu Chua Soi Lek dikenakan tindakan tak tahulah bila tapi yang pasti SELURUH UMAT ISLAM di Malaysia khususnya perlu bangkit melawan kemungkaran ini. Jangan biarkan agama Islam yang mulia ini dihina begitu sahaja.

Kepada pemimpin UMNO, kata memperjuangkan nasib agama dan bangsa. Haish..SUDAHLAH!

Jadi tinggal satu cara je nak halang perkara macam ni daripada berlaku lagi..JOM TOLAK BN!!

Sesungguhnya, aku seorang yang mumaiz, mampu membezakan perkara yang benar dan salah. Jika Pakatan Rakyat itu salah nescaya aku akan menolak mereka.

2 comments:

Si Forever Alone said...

kita sehati sejiwa...

Kinah M™ said...

pakatan rakyat tuu sendiri bekas2 umno
tgklah sendiri mse PRK nnt,
mne2 yg tak dpt jwtn tuu nnt msg2 ramai2
g bantai keluar parti
nak bwat mcmane, mostly dorg sume mmg dr umno pun,
tak dpt jwtn dlm umno,
lari msk PKR, mcm tuu jgk dlm PKR,
the best thing is,,
kita pilih mane yg terbaik, :))

Post a Comment