Pages

Saturday, March 19, 2011

Menunggu Superhero Islam Sebenar

Ketika post ini ditulis situasi di Libya semakin kritikal. Para tentera upahan Muammar Gaddafi dan kumpulan anti-kerajaan masih berbalas tembakan dan saling membaling bom. Kesudahannya tiada siapa yang tahu namun kita mendoakan agar Allah memberi kesejahteraan kepada umat Islam di sana. Insya-Allah

Sebelum ini siapa sangka Muammar Gaddafi akan bertindak begitu kejam, membunuh rakyatnya sendiri dengan mengupah tentera-tentera upahan negara lain. Muammar Gaddafi disanjungi rakyatnya sebelum ini kerana kelantangannya melawan kuasa dunia Amerika sehingga rumahnya pada tahun 1986 dahulu dibom oleh Amerika.

Namun, syukur dia terselamat dan hanya anak angkatnya yang meninggal pada masa itu. Setelah kejadian itulah Muammar Gaddafi semakin disanjung dan disegani rakyat Libya. Masa itu dialah wira mereka, dialah hero umat Islam kerana berani melawan Amerika.


Tetapi siapa sangka, di sebalik nama Islamnya itu, dia sebenarnya adalah boneka kepada Kerajaan Rusia yang sememangnya terkenal dengan fahaman komunis mereka. Maka hasilnya kita lihat pada hari ini bagaimana sikap sebenarnya terserlah sehingga tergamak menembak dan mengebom saudara se-Islamnya sendiri.

Itu di Libya. Kita imbas pula situasi di Turki. Siapakah hero umat Islam yang disanjung sebelum jatuhnya Empayar Islam Uthmaniyyah?


Kamal Ataturk, Bapa Sekularisme Turki. Sebelum dia menjadi presiden pertama Turki menggantikan khalifah sebelumnya, dialah hero umat Islam. Ulama-ulama dunia pada masa itu sehingga menggelarkan dia sebagai Khalid al-Walid kedua disebabkan kejayaannya menumpaskan angkatan tentera British yang ingin menakluk Turki.

Tetapi realiti sebenarnya, dia yang pada masa itu Jeneral Angkatan Tentera Turki telah membuat perjanjian dengan pihak British. Maka kekalahan British di tangannya hanyalah lakonan semata-mata. Hasilnya setelah itu barulah dia naik menjadi Presiden Turki dengan penasihat British di belakangnya. Maka berlakulah sekularisme di bekas pusat empayar Islam itu.

Sebenarnya banyak lagi pemimpin-pemimpin Islam yang dianggap sebagai hero umat Islam sebenarnya di belakang mereka itu adalah puak-puak Yahudi dan Kristian.

Kalau di Malaysia kita lihat Dr Mahathir sebagai hero umat Islam. Kelantangannya menghentam Zionis dan menyokong Palestin sangatlah mengagumkan umat Islam seluruh dunia. Sehinggakan semasa aku di UK dulu, orang-orang Islam di sana apabila tahu aku daripada Malaysia, mereka akan terus memuji Dr. Mahathir. "Mahathir Mohamad, great man," kata mereka.


Tetapi Dr Mahathir juga sebenarnya hanya ada kuasa menghentam sahaja, itu pun masih 'cover-cover' lagi. Kita lihat masa dia memerintah dulu, hubungannya dengan Amerika bagaimana, hubungannya dengan orang Yahudi bagaimana.. Sama sahaja dengan pemimpin lain dunia. Alasannya ialah kerana untuk menjaga dan meningkatkan ekonomi Malaysia.

Kita lihat sekarang, setelah pencen, semakin galak dia menghentam Yahudi dan Amerika dan barulah berani nak buat kempen 'menjadikan perang satu jenayah'. Itu pun kerana dia dah tak perlu bimbang ancaman mereka kerana sekarang dia dah tak pegang kuasa di Malaysia.

Jadi itulah realiti dunia pada zaman ini. Pemimpin-pemimpin negara Islam hakikatnya berada di bawah kongkongan kuasa Zionis dan Amerika. Seperti yang Dr Mahathir pernah kata, kalau kita tak baik dengan Amerika, negara kita akan menerima akibatnya. Sekatan ekonomi dan sebagainya akan dikenakan. Macam yang berlaku di Iran sekarang.

Ahmadinejad hero umat Islam?? Wallahu A'lam.

Kesimpulan yang aku buat, sesiapa yang nak jadi hero sebenar yang betul-betul nak tegakkan kebenaran pasti akan ditentang. Siapa yang nak menegakkan keadilan akan dihapuskan. Betapa susahnya nak jadi hero di dunia ini. Kita lihat seseorang pemimpin macam dia ni bagus, berani lawan musuh Islam tapi di sebalik semua itu ada konspirasi. Itulah realitinya.

Kan bagus kalau kita sendiri ada kuasa hebat macam superhero-superhero pujaan kanak-kanak tu. Ada kuasa, boleh hapuskan Zionis dan Amerika dengan sekali sinaran laser atau mungkin kame kame ha.


Atau mungkin kita boleh jadi MACAM SUPERMAN..SPIDERMAN..atau mungkin CICAKMAN. Senang sikit kita boleh hapuskan Zionis dan Amerika yang buat hal kat dunia ni. Tentu best.. Adeke orang macam tu??


Mustahillah kan..

Tak! Sesungguhnya superhero umat Islam dengan kuasa istimewa yang dianugerahkan Allah wujud cuma menuggu masa untuk memunculkan diri.

Kenal Al-Mahdi?? Ha, dialah superhero sebenar yang pasti akan muncul nanti. Tunggu sampai genap usianya 40 tahun maka dia akan memunculkan diri. Berbekalkan pedang Nabi, dia akan menentang kuasa-kuasa zalim dunia dan menyelamatkan umat Islam.

Ada yang mengatakan Al-Mahdi dah lahir cuma belum cukup umur 40 lagi. Tanda-tanda kedatangannya memang ada, dunia huru-hara. Itu salah satu tanda besar kedatangan superhero Islam ini.

Apa yang pasti dia sendiri tak tahu dirinya Al-Mahdi sehinggalah dia diberi pedang Nabi. Dan macam yang kita tahu namanya sama macam Rasulullah, Muhammad bin Abdullah.

Satu perkara menarik yang aku dengar, Imam Mahdi ialah orang Melayu. Ha, betulkah!!

Apa yang aku dengar, menurut beberapa ulama yang mengkaji tentang Imam Mahdi, namanya memang Muhammad tapi nama bapanya tidak semestinya Abdullah. Mungkin nama bapanya Ismail atau Omar atau sebagainya kerana jika namanya betul-betul Muhammad bin Abdullah sudah tentu dia akan terus ditangkap dan dibunuh oleh musuh-musuh Islam.

Dan menurut beberapa ulama lagi, kenapa dia dikatakan orang Melayu kerana di dunia kalau kita teliti orang Melayulah yang paling banyak menggunakan nama MUHAMMAD berbanding dengan bangsa-bangsa lain di dunia termasuklah bangsa Arab.

Dan satu lagi, Imam Mahdi ialah orang Melayu Kedah. Kenapa??

Ini kerana Sultan Kedah sekarang Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah kalau dikaji salasilahnya sampai kepada Rasulullah. Kan Imam Mahdi adalah keturunan Nabi. Walaubagaimanapun ini semua andaian ulama tapi semuanya tidak mustahil. Wallahu A'lam.

Yang pasti Imam Mahdi akan muncul, dan masanya tidak lama. Kita melihat satu demi satu revolusi berlaku di Timur Tengah. Umat Islam menggulingkan pemimpin boneka musuh Islam dan Insya-Allah akan diganti dengan pemimpin-pemimpin Islam yang Islamnya tulen. Dan semuanya ini adalah tanda-tanda kebangkitan Islam semula setelah lebih 80 tahun ditindas. Kemuncaknya pula ialah kemunculan Imam Mahdi.

Tentera-tenteranya yang tidak rasmi sekarang ini begitu popular dan menjadi 'target' Zionis dan Amerika. Mereka antaranya ialah:

  • HAMAS


Bilangan sedikit tapi masih dapat menghalang Zionis daripada menawan Gaza.

  • Taliban

Sama juga, bilangan sikit tapi dapat mengalahkan Soviet Union. Menggemparkan satu dunia, khususnya Amerika.

Semua mereka yakin akan kemunculan Al-Mahdi dan sedang menunggu dengan penuh sabar saat kemunculannya.

ALLAHU AKBAR!

0 comments:

Post a Comment